Belog Cikgu Rohiexa

Belog Cikgu Rohiexa
Kenangan Kita Umpama Buah Strawberi...

Friday, February 3, 2017

Betullah orang kata...

Terbaca post tahun 2009.. Masa ni jadi Exco Penerbitan & Informasi... *Sila baca yang dalam kotak merah tuu*... Haha... Nak elak jadi cikgu BM ye Rohiza?? Menjadilah kau cikgu BM selama-lamanya... haha..

Dari awal posting 27 Jun 2011 sampailah sekarang dok mengajar BM. Tingkatan 4 ada Tingkatan 5 pun ada... Kelas B (kelas ke-2), Kelas C ada, Kelas E ada, Kelas F ada, kelas G baru tahun ni berpeluang ajar... Memang berpeluh-peluh jugak la masuk Kelas G ni... haha...

Pasal skil penulisan tu, memang ada la peningkatan sikit... Yalah, nak ajar BM, dah tentu kena ajar karangan... Dah hampir 6 tahun hasil dari mengajar anak murid, sebenarnya aku belajar juga meningkatkan skil penulisan aku... Walaupun dulu UPSR A, PMR A, SPM A... Tapi bab karangan memang aku alergik... Taktau kenapa... ;-) Maka, sejak aku menjadi guru BM secara rasminya, terpaksa lah cakna segala imbuhan, ejaan, peribahasa segala... Nak ajar anak orang kena mantapkan diri dulu, ye tak???

Oklah... Moral of the story, jangan benci sangat, nanti tersuka tanpa sengaja... Oklah nak benci GONG YOO sat..  Ehhh... Tetibe!!!! 😊

1 comment: